selamat datang ke bilik bedah saya

aku selalu dengan sesuatu,sesuatu yg xpernah diketahui apa itu isinya dengan tepat.............sesuatu yang selalu berubah2.........sesuatu yg tidak pernah pasti dgn kehendaknya,sesuatu yang selalu membawa ke arah penyesalan,sesuatu yang selalu tidak pernah tepat dalam kehidupn,sesuatu itu adalah yang tidak kita ketahui tentang kandungan dan apa yang ada padanya...................

bile sesuatu hidup dalam diri aku,inilah kandungan hati aku....

bile sesuatu hidup dalam diri aku,inilah kandungan hati aku....
Qasim
Ini adalah senaskah kesedihan yang aku kirimkan melalui jiwaku yang penuhi dukacita kepada sebuah jiwa yang lain. Sesungguhnya kau telah berhasil menghancurkan belengguku dan meraih kemerdekaan
Sudah bertahun aku mengikat tali cinta ini tanpa makna. Sudah bertahun malamku berlalu dengan menunggu-Mu, Maha Pencipta ditempat persembunyianku yang ditemani oleh keangkuhan dunia. Kau juga adalah penyembuh bagi semua yang salah pada diriku. Namun saat ini kau juga adalah penyakitku. Kau seperti mahkota yang dibuat untukku tapi menghiasi insan lain.
Kau adalah syurga, aku yakini itu namun aku tidak menemukan kunci untuk membuka gerbangnya. Kau  ibarat  seperti pencuri yang sedang bergembira atas apa yang dicurinya. Kau mencuri segala jiwa dan cinta yang ada. Jalan cinta yang sejati dapat ditempuhi oleh mereka yang siap untuk melupakan diri mereka. Demi cinta, kesetian harus dibayar dengan darah dari jantung kita, dari ketenangan jiwa kita. Jikalau tidak, cinta kita tidak bererti apa-apa maka biarlah cinta kita menjadi pelindung rahsia-rahsia kita. Biarkanlah kesengsaraan yang dibawa cinta membelah jiwa.
Marilah kita berjalan menuju kepada-Nya, Menghadap & Bersujud. Memalingkan wajah kepada-Nya, memberikan segala jiwa kepada-Nya dengan membawa cinta sejati yang tidak akan pernah mati kerna cinta buat-Nya akan kekal abadi.
0 Responses